Om onze dagelijkse werking digitaal te ondersteunen werd in september 2022 een projectaanvraag “Incentives onlinehulp voor welzijn en gezondheid 2022 – 2023 – Blended hulp implementeren” ingediend.
Wij wensten een digitaal portaal binnen onze bestaande website te integreren met als doel:
– Het verspreiden van informatie naar bewoners, familie en derden toe.
– Het vergaren van informatie van bewoners, familie en derden.
– Het doorverwijzen van bewoners, familie en derden naar partnerorganisaties en bestaande hulp- en dienstverleningsorganisaties.
Uiteindelijk werd het project niet geselecteerd, maar in het verlengde hiervan werd een samenwerkingsproject opgestart met Thomas More. De bedoeling van het project is dat om en bij de 40 eerstejaarsstudenten zelf een mogelijk probleem of frustratie bij jullie kunnen oplossen of iets in het Woonzorgcentrum met een IT-oplossing kunnen verbeteren. Dit kan zowel uit de bril van een bewoner, medewerker of familielid zijn. De opdracht is zeer ruim zodat de studenten hun interessegebied kunnen verkennen. Deze uitdaging zullen ze in groepjes van 4 gedurende het tweede semester (eind januari – midden mei) aangaan.
Begin maart heeft een 1ste overleg met de verschillende groepjes plaatsgevonden, waarbij verschillende projecten voorgesteld werden:
– Website: aanpassen bestaande website qua vormgeving, 2 groepjes.
– Onthaal: bezoek wegwijs maken in het Woonzorgcentrum via een digitaal platform, 2 groepjes.
– Parking: digitale functie voorzien welke signaleert in welke mate de parking al of niet volzet is.
– Stockage: digitalisering van de bestellingen/leveringen/voorraadbeheer.
– Phishing: digitale ondersteuning aan alle medewerkers om correct om te gaan met phishing-berichten.
Maandag 22/05 zal een evaluatie van de verschillende projecten plaatsvinden: mogelijk zullen ze dan binnen de werking van het Woonzorgcentrum geïmplementeerd worden.
Daarnaast hebben 2 studenten van het 2de jaar ICT een engagement uitgesproken om het oorspronkelijke project vorm te geven.